Zapraszamy do zapoznania się z ofertą dla osób niepełnosprawnych w biurach podróży TUI

Trafny wybór oferty dla osoby niepełnosprawnej to gwarancja w pełni udanych wakacji. Odpowiednia organizacja podróży jeszcze przed wyjazdem pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek w miejscu wypoczynku i umożliwi czerpanie pełnej satysfakcji z urlopu.

REZERWACJA HOTELU

Hotel, do którego wyjeżdża osoba z niepełnosprawnością ruchową, musi być przystosowany tak, aby można się było swobodnie poruszać po jego terenie.

Coraz więcej hoteli posiada infrastrukturę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Wczesna rezerwacja takiego hotelu zagwarantuje przydzielenie odpowiedniego pokoju z niezbędnymi udogodnieniami.

W naszej ofercie znajdują się hotele, które posiadają specjalne wyposażenie takie jak: odpowiednio przygotowane pokoje, rampy, windy, szerokie drzwi, niskie szafki, większe łazienki z prysznicami itp. TUI wraz z hotelarzami dokładają wszelkich starań, aby uwzględnić szczególne życzenia klientów dotyczących hotelu oraz jego infrastruktury.

PODRÓŻ SAMOLOTEM

Osoby posiadające stałą lub czasową ograniczoną sprawność ruchową, kłopoty z widzeniem lub ze słuchem lub inną formę niepełnosprawności, mają prawo do specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Port lotniczy i linie lotnicze mają obowiązek udzielania osobom niepełnosprawnym bezpłatnej pomocy oraz zapewnienia im odpowiednich udogodnień, co wynika z przepisów unijnych (rozporządzenie WE 1107 z dn. 5 lipca 2006). W zależności od potrzeb pasażerów usługa zapewnia asystę od punktu zgłoszenia poprzez procedury odprawy i kontroli aż do momentu zajęcia miejsca w samolocie.

Osoby z niepełnosprawnością mogą liczyć na:

– pomoc osoby upoważnionej podczas odprawy, kontroli bezpieczeństwa, wejścia na pokład;

– pierwszeństwo przy odprawie i kontroli bezpieczeństwa;

– pomoc w salach odlotowych (podawanie dokładnych informacji o komunikatach o odlotach, opóźnieniach, numerach gate’u etc.);

– bezpłatny transport wózka inwalidzkiego.

Taka sama pomoc oferowana jest podczas przylotu na lotnisko docelowe.

W każdym porcie jest możliwość zamówienia asysty dla osoby niepełnosprawnej. W celu zgłoszenia asysty na lotnisku prosimy o kontakt z punktem, w którym zakupili Państwo wyjazd.

Zgłoszenie podróży osoby niepełnosprawnej nie później niż 48 godzin przed planowanym wylotem pomoże zagwarantować realizację usługi w wymaganym czasie. Natomiast zgłoszenie potrzeby asysty bezpośrednio na lotnisku może spowodować konieczność dłuższego oczekiwania na pomoc. Procedura asysty opisana jest na stronie internetowej danego lotniska.

Dokładnych informacji udzielają porty lotnicze:

Warszawa Lotnisko Okęcie

Lotnisko Warszawa-Modlin

Lotnisko Łódź

Lotnisko Poznań-Ławica

Lotnisko Kraków-Balice

Lotnisko Katowice-Pyrzowice

Lotnisko Gdańsk

Lotnisko Wrocław-Strachowice

Lotnisko Bydgoszcz

Lotnisko Lublin

Lotnisko Rzeszów-Jasionka

Lotnisko Szczecin-Goleniów

Szczegółowych informacji udzielają również linie lotnicze:

LOT – Polskie Linie Lotnicze LOT

ENT – Enter Air

RR - Ryanair

TVP/QS – Travel Service/Smartwings

XQ – SunExpress

AMQ – Blue Panorama

BUC – Bulgarian Air Charter

CAI – Corendon

REZERWACJA MIEJSC W SAMOLOCIE

Nie zawsze istnieje możliwość zarezerwowania danego miejsca w samolocie, w związku z czym prosimy o wyrozumiałość. Ze względów bezpieczeństwa linia lotnicza nie wyraża zgody na zajmowanie miejsc przez osoby niepełnosprawne w pierwszych rzędach i przy wyjściach awaryjnych.

TRANSFER DO HOTELU

Osoby z niepełnosprawnością ruchową poruszające się na wózku inwalidzkim nie mogą skorzystać z transportu (transferu na trasie lotnisko-hotel-lotnisko), który jest zapewniany przez TUI Poland Sp. z o.o. w ramach ofert przedstawianych na stronie www.tui.pl. Oferty te bowiem zawierają w swojej cenie transfer standardowym autokarem, który ze względy na konstrukcje techniczne i bezpieczeństwo nie może być przeznaczony do transportu osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku inwalidzkim. Podstawą odmowy świadczenia takiego transportu jest art. 10 ust.1 lit b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, dalej jako Rozporządzenie 181/2011.

Jednocześnie działając zgodnie z dyspozycją art. 10 ust.2 Rozporządzenia 181/2011, TUI Poland Sp. z o.o. wskazuje, iż osoby z niepełnosprawnością ruchową poruszające się na wózku inwalidzkim mogą wedle swojego wyboru zorganizować taki transport samodzielnie na swój koszt bądź zlecić TUI Poland Sp. z o.o. organizację takiego transportu (o ile jest to możliwe) za dodatkową opłatą. O kosztach zorganizowania transportu dla osoby niepełnosprawnej ruchowo poruszającej się na wózku inwalidzkim TUI Poland Sp. z o.o. zobowiązuje się poinformować przed zawarciem umowy, w przypadku gdy podczas zawierania umowy zostanie wskazane, iż uczestnikiem wyjazdu jest osoba z niepełnosprawnością ruchową poruszająca się na wózku inwalidzkim.

TUI Poland Sp. z o.o. jednocześnie wskazuje, iż w sytuacji, gdy podczas dokonywania rezerwacji zostanie wskazane, iż uczestnikiem wyjazdu jest osoba z niepełnosprawnością ruchową poruszająca się na wózku inwalidzkim, z uwagi na niemożność świadczenia takiej osobie usługi transferu na trasie lotnisko-hotel-lotnisko, TUI Poland Sp. z o.o. zwróci koszt transferu standardowego zawartego w cenie imprezy turystycznej.