Ubezpieczenia turystyczne na wakacje

Wykup ubezpieczenie turystyczne i spędź beztroskie wakacje z TUI

Zapoznaj się z ofertą ubezpieczeń turystycznych dla klientów TUI przygotowaną przez Allianz.

Każdy z nas ceni sobie beztroskę i spokojny wypoczynek, dlatego podczas planowania wyjazdu wakacyjnego rekomendujemy również zakup ubezpieczenia turystycznego.

Wybór nie jest prosty, pojawiają się pytania, np. jakie ubezpieczenie turystyczne wybrać? Gdzie najlepiej kupić ubezpieczenie na wakacje za granicą? Jakie opinie ma wybrane ubezpieczenie podróżne? Czemu potrzebuję ubezpieczenia w Europie?

Przygotowaliśmy poniżej szczegółowe informacje na temat ubezpieczeń turystycznych na wakacje. W łatwy sposób możliwe jest porównanie poszczególnych pakietów oraz wybór najlepszego ubezpieczenia podróżnego na wyjazd za granicę.

Szeroka oferta, w tym pakiet Standardowy i Optymalny, które zostały uzupełnione o ochronę ubezpieczeniową w związku z COVID-19, pakiet All Inclusive (ubezpieczenie turystyczne bez wyłączenia zdarzeń pod wpływem alkoholu) i ubezpieczenie kosztów rezygnacji, dostępna jest w punktach stacjonarnych i przez call center, ale oczywiście możliwy jest zakup ubezpieczenia online.

ABY DOKUPIĆ UBEZPIECZENIE DO REZERWACJI SKORZYSTAJ Z JEDNEJ Z PONIŻSZYCH MOŻLIWOŚCI:

Na stronie tui.pl lub na aplikacji mobilnej TUI zaloguj się do myTUI i przejdź do zakładki "Usługi dodatkowe"

Centrum Rezerwacji TUI
22 270 31 20

Poniedziałek - piątek 9:00-20:00
Sobota - niedziela 10:00-18:00

Ubezpieczenie podstawowe zawarte w cenie wyjazdu pakietowego może nie być wystarczające, dlatego ponad 80% Klientów rozszerza swoje ubezpieczenie i cieszy się w pełni beztroskimi wakacjami

Ochrona ubezpieczeniowa w czasach Covid-19

Od dnia 14 lipca 2020 Klienci TUI ubezpieczeni w ramach wariantów Standard oraz Optymalny, podczas pobytu zagranicznego, będą chronieni w przypadku zdiagnozowanego zachorowania wywołanego przez COVID-19. Koszty leczenia w razie zachorowania Ubezpieczonego będą świadczone do pełnych sum ubezpieczenia wariantów Standard i Optymalny.

Prosimy szczególnie mieć na uwadze, że Klientom, u których zostanie zdiagnozowany koronawirus, pomocy medycznej i opiekuńczej udzielą , w pierwszej kolejności, lokalne władze na miejscu, w którym przebywają. Zalecenia władz w warunkach specjalnego reżimu sanitarnego powinny być bezwzględnie przestrzegane.

Klienci ubezpieczeni w ramach Kosztów Rezygnacji zostają objęci ochroną w przypadku rezygnacji spowodowanej zdiagnozowanym u nich zachorowaniem wywołanym przez COVID-19 lub w przypadku objęcia ich przez służby sanitarne kwarantanną w kraju zamieszkania.

Prosimy pamiętać, że powyższe zdarzenia mają uniemożliwiać Klientowi odbycie podróży, oznacza to, że ochrona Kosztów Rezygnacji świadczona będzie wyłącznie dla zachorowania oraz kwarantanny, które nie zakończą się przed planowaną datą rozpoczęcia wyjazdu.

Jeżeli obawiasz się epidemii Covid-19 rekomendujemy, aby kupić jeden z wariantów ubezpieczenia: Standard, Optymalny oraz Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji, które zapewniają ochronę w takich przypadkach.

* Wyspy Kanaryjskie, Baleary, Hiszpania kontynentalna, Portugalia, Madera, Albania, Grecja, Cypr Południowy, Włochy, Chorwacja, Czarnogóra, Francja (Lazurowe Wybrzeże, Korsyka), Bułgaria, Egipt, Tunezja, Maroko, Turcja., Malta, Niemcy, Szwajcaria, Słowacja, Słowenia, Belgia, Estonia, Francja, Holandia, Litwa, Łotwa, Wielka Brytania, Czechy, Austria, Węgry

** Zjednoczone Emiraty Arabskie, Mauritius, Sri Lanka, Kenia, Dominikana, Kuba, Aruba, Bahamy, Barbados, Kostaryka, Panama, Singapur, Stany Zjednoczone, Jamajka, Meksyk, Zanzibar, Wyspy Zielonego Przylądka, Tajlandia, Malediwy, Bali, Seszele

*** Rozszerzenie ochrony od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków o zdarzenia zaistniałe pod wpływem alkoholu

Rozszerz ubezpieczenie i ciesz się beztroskimi wakacjami

Z troski o bezpieczeństwo Klientów zachęcamy do rozszerzenia ubezpieczenia.

Allianz jest obecny na polskim rynku od 1997 roku. W ciągu kilkunastu lat obecności w Polsce rozwijając się dynamicznie grupa Allianz stała się jednym z liderów polskiego rynku finansowo-ubezpieczeniowego. Allianz Polska jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się grup w sektorze ubezpieczeniowo-finansowym, świadczącą kompleksowe usługi dla ponad 10,5 miliona Klientów indywidualnych i korporacyjnych

W cenie wyjazdu pakietowego TUI zawarte jest ubezpieczenie podstawowe Allianz. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje osoby wymienione w dokumencie potwierdzającym zawarcie umowy ubezpieczenia. Zakres świadczeń określony jest w „Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Allianz dla Klientów TUI”.

Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) rekomenduje zakup dodatkowego, prywatnego ubezpieczenia medycznego na czas pobytu za granicą.

Poradnik dla Klientów TUI

Poradnik Allianz w razie szkody
Ogólne warunki ubezpieczenia Allianz dla umów zawieranych od 24.06.2021
Ogólne warunki ubezpieczenia Allianz dla umów zawieranych od 01.03.2022
Ogólne warunki ubezpieczenia Allianz dla umów zawieranych od 23.03.2022
Ogólne warunki ubezpieczenia Allianz dla umów zawieranych od 28.06.2022
Certyfikat ochrony dla pakietu Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu
Najczęściej zadawane pytania dotyczące Ubezpieczeń

Formularze Allianz

Formularz zgłoszenia szkody | BAGAŻ
Formularz zgłoszenia szkody | KOSZTY LECZENIA
Formularz zgłoszenia szkody | NNW
Formularz zgłoszenia szkody | OC
Formularz zgłoszenia szkody | UBEZPIECZENIE KOSZTÓW REZYGNACJI LUB WCZEŚNIEJSZEGO POWROTU
Wniosek o ustanowienie osób uposażonych

Najczęściej zadawane pytania dotyczące Ubezpieczeń

"
Pamiętaj w pierwszej kolejności należy skontaktować się z Ubezpieczycielem, który organizuje i pokrywa koszty leczenia i assistance w przypadku nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku.
  1. Czy moje ubezpieczenie Allianz obejmuje zachorowanie na COVID-19?
    W ramach pakietów Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus Ubezpieczyciel pokrywa koszty leczenia i assistance, związane z zachorowaniem na COVID-19, podczas wyjazdu zagranicznego. Pokrycie kosztów leczenia odbywa się do pełnych sum ubezpieczenia.

    Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu pokrywa:
    1. Koszty rezygnacji m.in. w związku z:
    • zachorowaniem ubezpieczonego na COVID-19,
    • zachorowaniem członka rodziny, skutkującym hospitalizacją, które nie zakończy się przed datą rozpoczęcia podróży,
    • objęciem przez służby sanitarne ubezpieczonego obowiązkową kwarantanną, która nie zakończy się przed datą rozpoczęcia podróży.
    2. Koszty skrócenia wyjazdu m.in. w związku z:
    • zachorowaniem ubezpieczonego na COVID-19
    • objęciem przez lokalne służby sanitarne ubezpieczonego obowiązkową kwarantanną.
    3. Koszty biletu powrotnego do miejsca zamieszkania ubezpieczonego w związku ze skróceniem wyjazdu - oznacza to, że Klienci, którzy zostali objęci kwarantanną, ale nie doszło u nich do nagłego zachorowania i nie został u nich zdiagnozowany COVID-19, w ramach Kosztów Skrócenia Wyjazdu mogą liczyć na pokrycie kosztów związanych z powrotem do miejsca zamieszkania (również po planowanym terminie powrotu, późniejszy lot).
  2. Czy moje ubezpieczenie obejmuje kwarantannę, jeżeli zachoruję na COVID-19 podczas wakacji?
    Wyłącznie w pakiecie Optymalny Plus pokrywane są koszty związane z kwarantanną/izolacją nałożoną na Ubezpieczonego podczas wyjazdu zagranicznego. W ramach ubezpieczenia pokrywany jest przedłużony pobyt wraz z wyżywieniem w limicie max. 500 zł/za dobę/ do 14 dni. Powyższe koszty są pokrywane wyłącznie w sytuacji, gdy kraj, w którym doszło do nałożenia kwarantanny/izolacji nie pokrywa w/w kosztów.
  3. Czy moje ubezpieczenie obejmuje możliwość powrotu do kraju po ustalonym terminie? Jeśli w hotelu okaże się, że ktoś jest chory i zostanie nałożona kwarantanna, kto pokryje koszty powrotu do kraju? Czy będzie pomoc ze strony TUI / ALLIANZ w znalezieniu połączenia?
    Klienci, którzy zostali objęci kwarantanną, ale nie doszło u nich do nagłego zachorowania i nie został u nich zdiagnozowany COVID-19, w ramach pakietu Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu mogą liczyć na pokrycie kosztów związanych z powrotem do miejsca zamieszkania. Mając samo ubezpieczenie zdrowotne, Klienci objęci kwarantanną nie mają takiej ochrony. Jeśli zachorowanie nastąpi po ustaniu ochrony ubezpieczeniowej, czyli w dniu wyjazdu po godzinie przekroczenia granicy z Polską (na lotnisku) Allianz nie pokrywa kosztów. TUI dołoży wszelkich starań, aby pomóc w zorganizowaniu połączenia lotniczego, który umożliwi bezpieczny powrót do domu.
  4. Czy w ubezpieczeniu mam pomoc tłumacza w razie wizyty w szpitalu?
    Jeżeli zachodzi taka konieczność Klient może liczyć na pomoc Centrum Alarmowego, które będzie pełnić rolę tłumacza, pomiędzy Klientem a placówką medyczną.
  5. Ile kosztuje leczenie na COVID-19 za granicą? Czy zmieszczę się z kosztami w ubezpieczeniu standardowym?
    Koszty leczenia na COVID-19 mogą się różnić w zależności od kraju, placówki medycznej i przebiegu choroby, dlatego rekomendujemy wybór ubezpieczenia w wariancie Optymalnym/Optymalnym Plus, które nie ma limitu kosztów leczenia.
  6. Czy ubezpieczenie obejmuje ponowne wykonanie testu po odbyciu kwarantanny?
    Koszty ponownego testu pokrywane są w ramach pakietów Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus, wyłącznie w przypadku zachorowania Klienta na COVID-19.
  7. Co w sytuacji, gdy tylko część rodziny zachoruje na COVID-19? Czy pozostali też zostaną poddani kwarantannie?
    Decyzję o konieczności odbycia kwarantanny podejmują lokalne służby sanitarne.
  8. Co w przypadku, kiedy na destynacji, po tygodniu wypoczynku się przeziębię i będę miał podwyższoną temperaturę, gdzie odbędę kwarantannę lub leczenie jak wrócę do Polski i kto za to zapłaci?
    Wyłącznie w pakietach Standardowy, Optymalny, Optymalny Plus pokrywane są koszty leczenia i assistance związane z zachorowaniem na COVID-19. Klienci, którzy zostali objęci kwarantanną, ale nie doszło u nich do nagłego zachorowania i nie został u nich zdiagnozowany COVID-19 , w ramach pakietu Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu mogą liczyć na pokrycie kosztów związanych z powrotem do miejsca zamieszkania. Ubezpieczyciel pokrywa koszty kwarantanny wyłącznie w pakiecie Optymalny Plus (patrz pkt.2). W ramach assistance transport dla Klienta, który zachorował jest pokrywany z ubezpieczeń rozszerzonych (Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus).
  9. Jeśli w drodze powrotnej na lotnisku okaże się, że ktoś z członków mojej rodziny ma symptomy lub jest podejrzany o to, że ma COVID-19. Co wtedy z zakwaterowaniem? Czy wracamy do hotelu i wszyscy są poddani kwarantannie? I kto ponosi wtedy koszty z tym związane?
    Wyłącznie w pakietach Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus pokrywane są koszty związane z zachorowaniem na COVID-19, jak również koszty powrotu do miejsca zamieszkania, jeżeli planowany środek transportu nie mógł zostać wykorzystany w związku z organizowaną przez Ubezpieczyciela wizytą medyczną. W ramach assistance transport dla Klienta jest pokrywany z ubezpieczeń rozszerzonych, wyłącznie w sytuacji nagłego zachorowania. Dla członków rodziny, którzy nie otrzymają wyniku dodatniego na test COVID pomoc może być zorganizowana wyłącznie, jeśli mają pakiet koszty rezygnacji i skrócenie wyjazdu, patrz odpowiedź pyt.1. Ubezpieczyciel pokrywa koszty kwarantanny wyłącznie w pakiecie Optymalny Plus (patrz pkt.2).
  10. Co z osobami, które nie przejdą kontroli z powodu podwyższonej temperatury w Polsce lub za granicą?
    W ramach pakietu Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu Klient może liczyć na zwrot poniesionych kosztów wycieczki w przypadku nagłego zachorowania uniemożliwiającego odbycie podróży, w tym na Covid-19. W celu uzyskania zwrotu niezbędne jest przedstawienie dokumentu medycznego potwierdzającego nagłe zachorowanie. Klient jest zobligowany niezwłocznie, uzyskać dokument lekarski/medyczny o nagłym zachorowaniu. Za granicą w pierwszej kolejności należy skontaktować się z Ubezpieczycielem, który organizuje i pokrywa koszty leczenia i assistance w przypadku nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku. Wyłącznie w pakietach Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus pokrywane są koszty związane z zachorowaniem na Covid-19. Koszty powrotu są pokrywane wyłącznie, w przypadku nagłego zachorowania, które nastąpi w czasie trwania odpowiedzialności ubezpieczyciela, np. w dniu powrotu. Ubezpieczyciel pokrywa koszty kwarantanny wyłącznie w pakiecie Optymalny Plus (patrz pkt.2)
  11. Czy jeśli nie zostanę wpuszczony na pokład samolotu z powodu objawów COVID-19 stracę pieniądze?
    W ramach pakietu Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu Klient może liczyć na zwrot poniesionych kosztów wycieczki w przypadku nagłego zachorowania uniemożliwiającego odbycie podróży, w tym na Covid-19. W celu uzyskania zwrotu niezbędne jest przedstawienie dokumentu medycznego potwierdzającego nagłe zachorowanie. Klient jest zobligowany niezwłocznie, uzyskać dokument lekarski/medyczny o nagłym zachorowaniu.
  12. Czy będę badany na lotnisku w Polsce? Co jeśli ktoś będzie mieć podwyższoną temperaturę? Co z objawami alergii (katar/kaszel)? Czy na lotnisku będzie lekarz, który będzie to weryfikował?
    Osoby wykazujące symptomy choroby COVID-19 nie powinny pojawiać się na lotnisku. Jeżeli wynik pomiaru temperatury przekroczy 38 st. C, to podróżny nie zostaje wpuszczony do terminala. Jeżeli wynik pomiaru temperatury waha się między 37-38 st. C, podróżni kierowani są do ponownego pomiaru temperatury. Służby lotniskowe będą mogły skierować podróżujących na kontrolę lekarską w przygotowanych do tego specjalnych pomieszczeniach. Po dodatkowych badaniach podjęta zostanie decyzja o dalszym podróżowaniu.
  13. Co jeśli nie zostanę wpuszczony do samolotu, ale okaże się że nie mam koronawirusa? Kto pokrywa koszty anulacji rezerwacji?
    W ramach pakietu Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu Klient może liczyć na zwrot poniesionych kosztów wycieczki w przypadku nagłego zachorowania uniemożliwiającego odbycie podróży, w tym na Covid-19. W celu uzyskania zwrotu niezbędne jest przedstawienie dokumentu medycznego potwierdzającego nagłe zachorowanie. Klient jest zobligowany niezwłocznie, uzyskać dokument lekarski/medyczny o nagłym zachorowaniu.
  14. Czy jeżeli zachoruję na COVID-19 i nie będę mógł skorzystać z zakupionych wcześniej produktów (TUI Cars, Musement) to dostanę zwrot pieniędzy?
    Anulacja odbywa się zgodnie z warunkami produktów. Klient ma prawo do ubiegania się o zwrot środków na drodze reklamacyjnej.
  15. Czy jeżeli zostanę dłużej na wyjeździe ze względu na nałożoną kwarantannę, a w Polsce mam wykupiony parking w TUI, to czy zostanie on automatycznie przedłużony i kto za to zapłaci?
    W celu przedłużenia parkingu, należy skontaktować się z przedstawicielem START Parking. Klient sam pokrywa koszt parkingu, i może ubiegać się o zwrot środków na drodze reklamacyjnej bezpośrednio w START Parking.
  16. Kto mi pomoże w razie zachorowania na COVID-19?
    Każdorazowo, w przypadku podejrzenia zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia należy skontaktować się z Centrum Alarmowym Ubezpieczyciela i TUI Service Center.
  17. Czy otrzymam zaświadczenie o wyzdrowieniu z COVID-19 jeżeli na niego zachoruje?
    Ubezpieczyciel nie wydaje ani nie partycypuje w wydaniu zaświadczenia o wyzdrowieniu z COVID-19.
  18. Co w przypadku, kiedy zostanę objęty kwarantanną przed wylotem na wakacje?
    W ramach pakietu Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu Klient może liczyć na zwrot poniesionych kosztów wycieczki w przypadku, gdy zostanie objęty kwarantanną, która nie zakończy się do daty rozpoczęcia podróży. W celu uzyskania zwrotu niezbędna jest dokumentacja potwierdzająca skierowanie Klienta na obowiązkową kwarantannę.
  19. Czy jeśli na miejscu podczas urlopu okaże się, że jestem chory i zostanie nałożona na mnie izolacja, to ubezpieczenie pokryje koszty leczenia, hotelu i przelotu? Czy sam muszę zapłacić za hotel?
    Wyłącznie w pakietach Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus pokrywane są koszty związane z zachorowaniem na COVID-19. Ubezpieczyciel pokrywa koszty kwarantanny wyłącznie w pakiecie Optymalny Plus (patrz pkt.2). Należy pamiętać, że w niektórych Państwach osobom, u których zostanie zdiagnozowany COVID-19 pomocy medycznej i opiekuńczej mogą udzielić w pierwszej kolejności lokalne władze.
  20. Czy ubezpieczenie od rezygnacji będzie obejmowało też zachorowanie na COVID-19? Np. miesiąc przed wylotem?
    W ramach pakietu Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu Klient może liczyć na zwrot poniesionych kosztów wycieczki w przypadku nagłego zachorowania uniemożliwiającego odbycie podróży, w tym również na COVID-19. W celu uzyskania zwrotu niezbędne jest przedstawienie dokumentu medycznego potwierdzającego nagłe zachorowanie na COVID-19. Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji obejmuje nagłe zachorowania uniemożliwiające wyjazd. Miesiąc przed wylotem to termin, w którym Klient ma jeszcze możliwości dokonania zmiany zgodnie z WIT. Jeśli następstwa zachorowania będą trwały do dnia wyjazdu należy przedstawić stosowne dokumenty, aby rezygnacja była zasadna.
  21. Co w sytuacji, gdy będę mieć podwyższoną temperaturę przy pomiarze na lotnisku docelowym? Gdzie będę odbywać kwarantannę i kto pokryje koszty? I czy cała rodzina zostanie poddana kwarantannie?
    Wyłącznie w pakietach Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus pokrywane są koszty związane z zachorowaniem na COVID-19. Ubezpieczyciel pokrywa koszty kwarantanny wyłącznie w pakiecie Optymalny Plus (patrz pkt.2).
    Należy pamiętać, że w niektórych Państwach osobom, u których zostanie zdiagnozowany COVID-19 pomocy medycznej i opiekuńczej mogą udzielić w pierwszej kolejności lokalne władze.
  22. Czy jeśli podczas wyjazdu złamię nogę a mam ubezpieczenie Podstawowe, i podczas przyjęcia do szpitala zostanę przetestowany na COVID, którego wynik będzie pozytywny, to ubezpieczenie pokryje koszty pomocy/szpitala przy tym złamaniu nogi?
    W ramach ubezpieczenia Podstawowego Ubezpieczyciel pokryje koszty leczenia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową, jakim jest np. nieszczęśliwy wypadek, o ile nie zachodzi związek przyczynowo skutkowy z zachorowaniem na COVID-19. Przypominamy, że w pakietach Standardowy, Optymalny, Optymalny Plus pokrywane są koszty związane z zachorowaniem na COVID-19, dlatego zalecamy rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej.
  23. Czy Allianz pokryje koszty transportu medycznego z lotniska w Polsce do szpitala?
    Nie, Ubezpieczyciel w ramach pakietów Podstawowy, Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus nie pokrywa kosztów i nie organizuje świadczeń związanych z zachorowaniem lub nieszczęśliwym wypadkiem, do których doszło na terenie Polski.
  24. Jeżeli na destynacji zachoruje dziecko, czy opiekun ma zagwarantowane zakwaterowanie na czas jego hospitalizacji?
    Ubezpieczyciel pokrywa koszty zakwaterowania opiekuna wyłącznie w ramach pakietów Standardowy, Optymalny i Optymalny Plus.
  25. W grupie osób (bliska rodzina) wylatujących na wakacje znalazła się osoba, która ma podwyższoną temperaturę i została poinformowana, że nie może wejść na pokład samolotu. Współuczestnicy muszą lecieć, czy zostają i też mogą się ubiegać o zwrot kosztów imprezy turystycznej?
    W ramach pakietu Ubezpieczenie Kosztów Wyjazdu z Tytułu Rezygnacji lub Kosztów Skrócenia Wyjazdu Klient może liczyć na zwrot poniesionych kosztów wycieczki w przypadku nagłego zachorowania uniemożliwiającego odbycie podróży, w tym na COVID-19. W celu uzyskania zwrotu niezbędne jest przedstawienie dokumentu medycznego potwierdzającego nagłe zachorowanie na COVID-19. W przypadku, gdy więcej niż cztery osoby są objęte jedną umową podróży (wskazane w informacji o podróży), odpowiedzialność Ubezpieczyciela ogranicza się do kosztów rezygnacji Ubezpieczonego i Członków rodziny (definicja w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia dla Klientów TUI), którzy są ubezpieczeni w ramach jednej polisy.
  26. Co z testami, które mają być wykonywane wyrywkowo na lotnisku? Na przykład Grecja, na stronie MSZ ma informację, że wyrywkowo mogą zbadać podróżnych pod kątem koronawirusa i obowiązuje odosobnienie przez 24h. Turyści jadą wtedy do swoich hoteli? Co w przypadku pozytywnego wyniku?
    Od 1.07.2020 wszyscy podróżujący do Grecji są zobligowani do wypełnienia formularza PLF (Passenger Locator Form), elektronicznie lub w formie papierowej, zawierającego dane kontaktowe na terenie Grecji. Wybiórczo będą przeprowadzane testy, a w przypadku pozytywnego wyniku obowiązywać będzie 14-dniowa kwarantanna. Miejsce odbywania kwarantanny zostanie wskazane przez lokalne służby sanitarne.